zondag, december 03, 2006

Antivirus en Vista

Ik draai sinds vrijdagavond op een Vista Ultimate versie. Echter ik heb/had nog geen antivirussoftware draaien en dat gaat nooit heel lang goed natuurlijk. Aangezien ik een gratis versie niet schuw heb ik gekeken bij Avast en bij AVG. Beide producenten bieden een gratis versie aan die geschikt is voor Vista gebruik.

Daarnaast hebben wij Planet ADSL en ook daar kun je een gratis versie van krijgen. Echter hun claimen dat het de normale versie is van F-Secure. Alleen de versie die ik ophaalde werkt niet onder Vista.

Nu heb ik reeds ervaring opgedaan met AVAST en moet ik zeggen dat het mij meestal goed bevallen is. Alleen denk ik steeds dat mijn pc wat trager is als ik hun software installeer. Wat echter goed zou kunnen is dat dat komt door het gratis gevoel wat je dan hebt. Tenslotte wordt Avast niet zo heel veel gebruikt bij mij in de omgeving. De meesten werken met merken als Symantec, Trend Micro, Nod32, McAfee.

Vandaag start ik een test met AVG en Avast om is te bekijken of ik er achter kan komen wat voor impact ze geven op mijn systeem.