dinsdag, juli 10, 2007

Ubuntu 7.04 met Vista Dual boot

Sinds vorige week ben ik maar weer is begonnen met het onderzoeken van de mogelijkheid van een Linux desktop. Na eerst op mijn oude computer met Ubuntu 7.04 een test te hebben gedaan, leek het mij een goed plan om een dual boot te maken met Vista. De installatie hiervan (b)leek niet al te moeilijk. Gewoon de Ubuntu CD als opstartmedium gebruiken. Ik heb linux de partitie van Vista laten verkleinen, dat verliep eigenlijk helemaal automatisch. Alleen tijdens de installatie liep de computer vast op 70%. Hmmm niet mooi, nogmaals installatie gedaan. Wel eerst oude partitie linux verwijderd, nu loopt de installatie wel goed. Geen probleem meer.

Kijk en dat is dus erg te waarderen, nu draai ik dus op mijn ASUS S-Presso 112 Barebone een dual boot van Linux en Vista. Ik verwacht zelf helemaal over te gaan stappen op linux (ubuntu).