zaterdag, augustus 25, 2007

Het twentse leven

Gezien ik tegenwoordig in "Tukkerland" woon, lijkt het me aardig om hier ook eens wat over te vertellen. Sinds 1 mei 2007 wonen wij nu in Goor . En het bevalt ons erg goed. Veel natuur en vlakbij Duitsland en de heuvels van het Rheinland. We wonen aan de rand van het dorp in een twee onder een kap woning met de "noodzakelijke" onderdelen als een grote zolder, bijkeuken, garage en een grote soort blokhut als tuinhuis. Heel erg naar allemaal natuurlijk ;-). Ik heb een racefiets, ATB, hybride en een oude damesfiets, tja fietsen is toch wel mijn passie.

Vanmorgen omstreeks 9 uur zijn we in de auto gestapt en naar Bad Bentheim gereden. Een duits plaatsje over die grenze. Daar was namelijk een internationale vlooienmarkt. Bad Bentheim ligt bovenop een behoorlijke heuvel en op de heuvel ligt de burcht van Bad Bentheim. Dat is al erg leuk. Maar wat was het druk daar vandaag zeg, heel veel auto's en veel mensen op de been.

Het bleek een zeer grote markt te zijn, we zijn eigenlijk maar één pad doorgelopen. Want ik vond het veel te druk en voor Veerle hadden we al een hele set playmobile gekocht voor 25 euro. Veerle helemaal groots natuurlijk en wij moesten even gaan sjouwen. Daarna hebben wij lekker een koffietje zitten drinken op een terrasje en toen zachtjes aan terug naar Goor. Even langs de kapper, ja hoor ook in Goor was er weer feest, aantal kermistoestellen in het dorp.

Gisteravond hadden we de buren op visite en hebben we tot 1 uur buiten in de tuin gezeten. Heerlijk weer dus waarom niet, ben gelijk even geupdate over alles wat je hier kan beleven en wat er zo al gebeurd in de omgeving en het dorp. Nou dat is voldoende en niet allemaal voor herhaling vatbaar in deze blog. Maar het was errug gezellig en we zijn er nu echt van overtuigd - dit is gewoon één grote feestomgeving. En ze hadden ook even een opsomming gemaakt van de cafeetjes alleen al in Goor. Nou mijn buurman bleek behoorlijk op de hoogte te zijn ;-). Een bron van informatie en kennis en informatie deling. Handig hoor mijn kennis en informatiemanagement examen binnenkort.