maandag, september 03, 2007

Veerle, je kunt de boom in

Als vader wordt je zo af en toe nog weer is verrast voor de eenvoud van het leven. Zo ook vanavond bij een strijd met intussen 4-jarige dochter. Carien is vanavond naar school toe, dus breng ik Veerle naar bed. Overigens eerst even in bad gedaan, want het is af en toe niet te geloven hoe vies ze kan worden. Een echte dame is het nog zeker niet.

Afijn - de dame ligt in bed en heeft weer iets nieuws. Nu moet haar deur op een bepaalde hoek open blijven staan. Na drie keer teruggelopen te zijn van beneden naar boven, had ik er genoeg van. Van boven hoor ik weer "Papa". "Ja Veer, wat is er (nu) weer?" volgt mijn antwoord en ik wist al wat er ging komen. "Mijn deur moet nog iets meer open". Woeaaaaaaaaa ik ontplof nog net niet en antwoord "Veerle weet je jij kan". "Nou wat dan" antwoordt Veerle. "De boom in" roep ik naar boven. "Nee joh, dat kan ik niet, dat kan alleen een eekhoorn" krijg ik als antwoord. En helaas beste lezer, zij meent het ook nog, dus je kan er ook niet boos om worden en ik moest echt mijn lachen inhouden.

Ach ja - ik ben blij dat mijn dochter humor heeft en ben erg trots op haar.