vrijdag, maart 13, 2009

Windows 7 - proefrit in een rollercoaster?

Nog nooit eerder is het mij gelukt echt te gaan werken met een Beta versie van een besturingssysteem of programma. Het is er gewoon nog niet eerder van gekomen. Nu met Windows 7 ga ik het echt doen, installatie van een beta versie van Windows 7. Deze wordt namelijk gratis beschikbaar gesteld door Microsoft via download.

Mooi werk want ik heb net een nieuwe computerconfiguratie gekocht. En dan komt het mooi uit om gelijk is wat praktijkervaring te gaan op doen met Windows 7. Downloaden gaat super via onze snelle internetverbinding van max. 20Mb/sec. Lang leve de moderne tijden, dit was ondenkbaar met de 9600bps modem waar ik ooit mee begon.

Installatie loopt soepeltjes - alle hardware wordt herkend. Tenminste alle, huh de Microsoft USB mouse doet het dus gewoon niet. Gelukkig doet de Logitech trackball het prima, vreemd hoor ze ondersteunen hun eigen hardware niet.

Alles ziet er mooi slick uit - duidelijk verder gaand op Windows Vista's uiterlijk.

Ik vind het mooi - laten we het maar is gaan testen de komende tijd.