zondag, oktober 25, 2009

Cloud computing - xmarks, Google Docs, Mesh

Ik maak al een tijdje gebruik van diverse mogelijkheden van het zogenaamde cloudcomputing. Mijn favorieten synchroniseer ik b.v. met Xmarks, geweldig handig. Op het werk ook draaien en dus ook daar dezelfde favorieten als thuis. Systeem gecrashed - no problemo - met Xmarks kun je altijd via Internet bij je favorieten komen. Ik vind het geweldig handig.

Verder maak ik nu al meer dan een jaar gebruik van Google Docs. Daar heb ik al heel veel plezier van gehad, ook de online applicaties werken super.

Foto's delen met bijvoorbeeld mijn ouders was altijd lastig, te groot formaat, e-mail niet aangekomen. Nu met Picasa stel je het delen eenvoudig in en het werkt... Mijn ouders vinden het ontzettend gemakkelijk om foto's van hun kleindochter te bekijken. Verder is het natuurlijk ook een goede back-up van je kostbare bezit.

Tenslotte gebruik ik ook nog de Google Agenda synchronisatie om mijn Outlook werkagenda te sychroniseren met de Google agenda. Daardoor kan ik altijd en overal mijn agenda raadplegen en bijwerken. Zodra ik inlog met mijn notebook in het bedrijfsnetwerk dan wordt de agenda gesynchroniseerd.

Nu vandaag heb ik me aangemeld voor Microsoft Mesh, daar heb ik nog geen echte ervaring mee opgedaan.

En als besturingssysteem werk ik nu met Windows 7 Ultimate. Binnenkort maar is testen wat er nog blijft werken op een Linux omgeving.